Uzmanından Ramazan alışverişi için önemli uyarılar

Diyetisyen Hande Selin Ok, Ramazan ayına girmeye sayılı günler kala iftarlık, sahurluk için alışveriş listesi hazırlamak isteyenlere önemli öneri ve uyarılarda bulundu. Ok, “Dengeli besin seçimi yapın, listenizi sağlıklı ve kaliteli gıdalara yer vererek, en önemlisi de varsa özel sağlık durumunuzu göz önüne alarak hazırlayın” dedi.

İhlas Haber Ajansı
İhlas Haber Ajansı Tüm Haberleri

11 ayın sultanı Ramazan ayı bu yıl 11 Mart’ta başlayacak. 10 Mart Pazar’ı 11 Mart’a bağlayan gece ilk sahura kalkılacak. Acıbadem Kent Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Hande Selin Ok, İslam dünyası için en önemli ibadet ayı olan Ramazan ayında orucun açılacağı iftar, oruca niyet edilecek sahur sofralarında sağlıklı beslenmenin önemine dikkat çekti. Ramazan için yapılacak gıda alış verişlerini belirleyecek çeşitle faktörler olduğunu belirten Ok, şöyle konuştu:

“Özellikle tüm besin gruplarını sadece iki öğüne sığdırmaya çalışmak zor gelebilir. Bir de bu besinsel dengeye, hem sağlık, hem bütçeyi tutturmak bir de kilo almama çabası eklenince, bu iş karmaşık bir denklemmiş gibi görünebilir. Öncelikle iftarda ve sahurda sağlıklı proteine ve yağa yer vermek gerekir. Sağlıklı protein ve yağ kaynakları sayesinde hem uzun süre açlığa dayanıklı hale gelirsiniz hem de genel sağlığınızı korumuş olursunuz. Bu nedenle sağlıklı yağlar olan tereyağı ya da zeytinyağı alışveriş listesinde bulunmalı. Sağlıklı menüleri 4 temel besin grubuna dikkat ederek oluşturabilirsiniz. Süt grubu (Süt, yoğurt, ayran, peynir), et, balık ve tavuk grubu. Bu gruptaki gıdalarla etli veya kıymalı sebze yemekleri, tavuklu baklagil veya sebze yemekleri, balık buğulama veya ızgara, ızgara köfte, balık, tavuk, hindi, kıymalı veya tavuklu çorbalar menülerinizde yer almalı. Kuru baklagiller bitkisel protein kaynağı olduğu için bir hayvansal proteinle birlikte alınması dengeli olacaktır. Ekmek ve tahıllar grubunda elbette ki Ramazan sofralarının vazgeçilmezi pide olacaktır. Bir avuç içi kadar pide bir dilim ekmeğe eşittir. Börek yenilecekse ekmek azaltılmalı. Pilav tercih edilecekse yine ekmekle denge sağlanmalı, kabuklu pirinç veya bulgur iyi seçim olacaktır. Makarna sebzeli, yoğurtlu veya peynirli soslu iyi seçimdir, krema tercih edilmemelidir. Ve iftarın açılışında olmazsa olmaz çorba bulunmalı. Sebze ve meyve grubu dediğimizde iftardan sahur bitimine 2 porsiyon sebze, 2-3 porsiyon meyveye yer vermeliyiz.”

“Lifli yiyecekler tüketin”

Diyetisyen Ok, Ramazan ayında da lifli beslenmenin önemine de dikkat çekti. Lif içeriği yüksek yiyeceklerin yavaş sindirilip yemeğe hacim katarak tokluk hissi verdiğini belirten Ok,

“Ayrıca düzenli bağırsak hareketlerine ve kabızlığı önlemeye yardımcı olabilirler. Tahılları, hurmaları, incirleri, kepekli tahılları, yağlı tohumları, sebzeleri ve meyveleri seçin. Soya, yumurta, peynir, baklagiller, kümes hayvanları, balık ve yoğurt gibi protein açısından zengin besinler enerjinizi tazelemeye yardımcı olur ve daha uzun süre tok hissetmenizi sağlar. Vücudunuzun ihtiyaç duyduğu tüm besinleri aldığınızdan emin olmak her gün, özellikle de Ramazan ayında çok önemlidir. İftar ve sahur arasındaki ara öğünler için en güzeli ise meyve, sütlü tatlılar ve badem, ceviz gibi kuru yemişler” diye konuştu.

Özel sağlık durumu olanlara önemli uyarılar

Ok, özel sağlık durumu olan kişiler için de şu uyarılarda bulundu:

“Yüksek tansiyon hastaları; tuzlu zeytin, tuzlu peynir, füme etler, sucuk ve pastırmadan uzak durmalı. Potasyum içeren kayısı, muz, ıspanak gibi besinler mutlaka diyette yer almalı, bol su içmeli. Yüksek kolesterolü olanlar; haftada iki kez kırmızı et, haftada 2-3 kez tavuk, haftada 1-2 kez balık tercih etmeli. İftariyelikler, pastırma, sucuk, kaymak - tereyağı ve et ürünleri yüksek kolesterol içeriyor, kesinlikle her gün yenilmemeli. Kabızlık yaşayanlar; yeterli lif ve su alımına dikkat etmeli. Bunun için çorbaya yulaf kepeği eklenebilir, sebze yemeği her gün olmalıdır. İftar ve sahurda kuru kayısı veya erik hoşafı fayda sağlar. Hazımsızlık ve gaz şikayetleri olanlar; çok sıcak ve soğuk besinler yememeli. İyi çiğnemek ve yavaş yemek, şikayetleri azaltmada en önemli anahtardır. 16 saat boş olan sindirim sistemine iftarda aşırı yüklenmek rahatsızlık verecektir.”

# manisa büyükşehir belediyesi, izmir haberleri, Denizli Gündem, manisa asayiş kütahya, Efeler Haberleri, Efeler Gündem, manisa gündem, izmir büyükşehir belediyesi, manisa güncel, denizli büyükşehir belediyesi, Muğla güncel, kütahya güncel, son dakika izmir, denizli haberleri, son dakika uşak, son dakika efeler, kütahya haberleri, uşak asayiş muğla, denizli güncel, son dakika muğla, Efeler Güncel, İzmir, balıkesir haberleri, balıkesir asayiş afyonkarahisar, muğla asayiş denizli, mugla gündem, uşak güncel, uşak gündem, son dakika kütahya, kütahya asayiş balıkesir, Muğla haberleri, balıkesir gündem, afyonkarahisar asayiş uşak, muğla büyükşehir belediyesi, son dakika afyonkarahisar, afyonkarahisar gündem, efeler belediyesi, afyonkarahisar belediyesi, izmir gündem, afyonkarahisar haberleri, afyonkarahisar güncel, izmir güncel, izmir asayiş manisa, son dakika manisa, manisa haberleri, kütahya gündem, kütahya belediyesi, son dakika balıkesir, balıkesir güncel, uşak haberleri, uşak belediyesi, Son Dakika Denizli, denizli asayiş efeler, balıkesir belediyesi, aydın gündem, aydın asayiş nazilli, son dakika didim, didim gündem, aydın haberleri, nazilli belediyesi, son dakika incirliova, İncirliova gündem, nazilli güncel, söke asayiş koçarlı, son dakika koçarlı, germencik asayiş incirliova, incirliova asayiş kuşadası, kuşadası asayiş didim, İncirliova Belediyesi, Kuşadası Belediyesi, nazilli asayiş germencik, Koçarlı haberleri, son dakika söke, didim belediyesi, söke güncel, söke gündem, son dakika germencik, germencik haberleri, aydın güncel, Germencik Güncel, son dakika aydın, koçarlı güncel, son dakika nazilli, kuşadası haberleri, efeler asayiş aydın, didim asayiş söke, Germencik belediyesi, söke haberleri, İncirliova Haberleri, didim haberleri, germencik gündem, incirliova güncel, Didim Güncel, nazilli haberleri, kuşadası gündem, son dakika kuşadası, Söke Belediyesi, kuşadası güncel, nazilli gündem, karpuzlu gündem, koçarlı gündem, koçarlı asayiş karpuzlu, koçarlı belediyesi, karpuzlu asayiş çine, karpuzlu haberleri, Kuyucak Güncel, yenipazar haberleri, Yenipazar güncel, sultanhisar belediyesi, son dakika yenipazar, karpuzlu güncel, Yenipazar gündem, karpuzlu belediyesi, Çine Gündem, sultanhisar gündem, sultanhisar asayiş kuyucak, karacasu gündem, çine asayiş yenipazar, kuyucak belediyesi, yenipazar asayiş köşk, kuyucak haberleri, Çine güncel, son dakika köşk, buharkent haberleri, karacasu asayiş bozdoğan, bozdoğan gündem, karacasu haberleri, son dakika karpuzlu, sultanhisar güncel, son dakika kuyucak, son dakika karacasu, köşk belediyesi, köşk asayiş sultanhisar, buharkent gündem, kuyucak gündem, Bozdoğan Güncel, Köşk Güncel, son dakika buharkent, sultanhisar haberleri, yenipazar belediyesi, buharkent güncel, karacasu güncel, çine belediyesi, köşk gündem, kuyucak asayiş buharkent, buharkent belediyesi, karacasu belediyesi, son dakika bozdoğan, çine haberleri, buharkent asayiş karacasu, köşk haberleri, son dakika çine, bozdoğan haberleri, son dakika sultanhisar, bozdoğan belediyesi, bozdoğan asayiş

05 Mar 2024 - 11:06 Denizli- Gündem

Mahreç  İhlas Haber Ajansı


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kentte Yaşam Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kentte Yaşam hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Kentte Yaşam editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kentte Yaşam değil haberi geçen ajanstır.


Reklamı Kapat